Inštalácia INTERKOMU CARDO PACKTALK do prilby C4 PRO Magnutudo Yellow.

Montážny návod tohoto skvelého interkomu sme sa rozhodli zrealizovať tzv. neviditeľne, teda schovať všetky kábliky do prilby. Nakoľko ide o najlepší INTERKOM na trhu rátame s tým že ostane na prilbe počas celej žovotnosti a diera tak nebude prekážkou. Ide o ukážku čo je možné, nie o presviedčanie Vás aby ste to tak robili.
Pre nás to bol experiment s kúskom odvahy navŕtať dieru do novej C4ky, ktorý sa vidaril na výbornú.

Na takúto inštaláciu musíte byť aspoň troška zručný kutil. INTERKOM CARDO PACKTALK BOLD je ako jeden z mála komunikátorov takéhoto druhu kde je možné sa pohrať s montážou tak aby Vám káble nezavadzali, netrčali. U SENY  to napríklad nie je možné. CARDO má v tomto úplnu prevahu a oplatí sa to. Komunikátor bez káblov vyzerá výborne a o to nám šlo.

Montáž takýchto druhov komunikátorov na SCHUBERT C4 je špecifikum, ktoré podľa niektorých motorkárov nie je možné zrealizovať. Prilba má špeciálne urobenú sponú časť a límec. Po dlhšej porade sme odklepli koncept s vŕtaním a dierou:) Bolo nám jasné že nič lepšieho pre CARDO PACKTALK BOLD pri SCHUBERTHke C4 nevymyslíme a kábel zospodu je neprijateľný.

Nezabúdajte prosím, že takouto monážou strácate záruku. My však prilbám veríme natoľko, že sme sa rohodli tento krok urobiť nie len pre dôveru, že ide o dobre vyrobený produkt, ale aj pre to, aby ste mohli sprostredkovať montáž exceletného INTERKOMU tak, aby z neho netrčali žiadne káble ako u SENY a iných zariadení. Je na Vás či sa rozhodnete ísť takouto metódou, alebo kábliky pretiahneťe popod preilbu cez límec a nebudete realizovať otvor vŕtaním do prilby:)

Montáž trvala 3 dni pre lepenie a procesy schnutia. Doprajte si preto čas a trpezlivosť. Rozobrat a zložiť C4ku tiež nie je srandička:)

1 - ROZMONTOVANIE PRILBY

Ako prvé demontujte hlavné plexi a skuste vybrať slnečnu clonu, tá je troška komplikovaná na demontáž. Ak Vás bude rozčulovať, nehajte ju na ďalší krok, ktorý si povieme neskôr.

Demontáž vrchného vertáku
Asi najdoležitejšia časť aby ste niečo neposkodili. Ak urobíte tento ukon dobre, ostatné je hračka na trpezlivosť a jednoduchšie procesy. Prilba predkom ku mne. Na obrázku z vrchnej strany kde je šípka zatlačte silno palcom, aby sa vetrák prehol a rozčaptil. V pravo a v ľavo podpáčte vetrák nejakým tenučkým plastíkom, aby ste nepoštriabali prilbu a vypáčte verták z úchytov. Ked tento krok spravíte budete videť že vetrák už odstáva. Posunte ho smerom dopredu. Odistíte ho z predných držiačikov na obr. č.2. Kľudne použite troška sily, plast je vyrobený z dosť tvrdého materiálu a poškodenie je skôr nemožné. Nasúvanie presne ako ste to rozobrali ale v opačnom poradí:)

Demontáž spodného límca
Spodný límec odistite s textilných spiniek a povyitiahnite zozadu smerom dopredu, vid šípka obr. Bočneé predné časti je nutné vytiahnúť silou. Nebojte sa toho. Su tam len nasunuté a dobre držia. Montáž presne ako ste to rozobrali ale v opačnom poradí:)

Demontáž Vnútorného polstrovania
Rozopnite zipsy na ľavej aj prevej strane a vytiahnite remienok zapínania v cez ktorý ide další tenší remienok zozadu. Ten vyvlečte a hlavný remienok vyberte z posltrovania. Nič nepokazíte, nerozhthnete, chce to ťah, nebojte sa toho. Ľave a pravé olstrovanie drží na 3 červených cvakoch s prilbou. Zase len násilie. Ťahať a ťahať. Nič nepokazíte. To iste spravte so stredným posltrovaná, kde su xy červené cvaky a páte prilbu čiastočne odstrojené. Montáž jednoduchá v opačnom garde.:)

Mikrofón je zalepený na prilbe špeciálnou páskou. Snažte sa ju jemen odlepiť a niekde uložiť kde sa nestratí a nezlepí spolu. Je použiteľná na spätné nalepenie. Ak máte niečo podobné doma, možete použiť novú.

Demontáž lícnych polystyrénov
Na fotografii je vidno červený štuplík. Ked sa naň lepšie zahšadíte je nutné ho odistiť. sytém obdoby sthovacýh rýhlopások. Na odistenie jazýdčka ktorý to celé drží je ideálne použiť tenký technologický nožíček. Lícny polystyrén následne len jemne poťahujte celý von, nič iné Vás tam nebude držať.

Demontáž hlavového polystyrénu
V držiahu vertania uvidíte taký istý systém zaistenia čeveného jazýčka ako u lícnych polystyrénov. Ten je podrebné podpáčiť a ťahať hlavný hlavový polystyrén von. Ked tento kolik odistíte, polystyrén už nič nedrží. Tu si možete pomocť kolegom vo dvojici. Jeden nech Vám prilbu v licnich častiach rooťahuje rukami a druhý nech sa snaží vybrať polysytrén von. Po demontáži možete pristúpiť k jednoduchšiemu odisteniu slnečnej clony ak sa Vám to nepodarili na začiatku.

Ste hotový s prvým rozobratím Vašej Schubertky.

Upozornujeme, že všetky skrutky dnu v prilbe je potrebné doťahovat s citom ak budete niečo povolovať/demnotvať podľa vlastného uváženia. V prípade prethnutia závitu, kedže ide všetko o plasty natlačte do závitu Mammut a nechajte zaschnúť, aby sa otrasmy žiadna skrutka neuvolnila. Ak máte v prilbe originál Schuberth komunikátor a batériu demontujet aj tú.

2 - MONTÁŽ INTERKOMU

sdfasdfas

Do prilby sme sa rozhodli navŕtať dieru, aby sme úplne schovali kábel k mikrofónu a repro. Vyzerá to tak estetickejšie a nestane sa Vám, že by ste kábel niekde poškodili (preprava, manipulácia, odkladanie prilby).

Vŕtanie diery do Schuberth C4 PRO

Úprava prvého držiaka
Pred samotonou dierou, je ale potrebná menšia úprava vývodou káblou prvého držiaka ktorý sa lepí na prilbu. Do prvého držiaha sa následne nasúva druhý hlavný držiak komunikátora.

foto držiakov


Z hlavného držiaka komunikátora odstránte nalepenú tesniacu gumu. Vdruhom kroku podpáčte ešte plastík, ktorý zakrýva kábliky. Do plastíku je potrebné vyrezať nožíčkom polooblúkovú dieru aby sme mohli káble smerovať do zadnej časti držiačika a teda do diery ktorá vznikne na prilbe. Takú istú dieru je potrebné vyrazať aj ako prechod káblov do prvého nalepovacieho držiaka. Pôvodnú tesniacu gumu káblov v mieste vývodou káblov z hlavného držiaka orežeme zarovno s káblami aby nezavazdala. Nemusíte ju úplne odstraňovať, aby ste nedorezali káble ale zárovať tak aby sa dali v danom mieste ohnúť pretože ich bude potrebovať pretiahnúť do vnútra prilby cez dieru.
Keď prilepíte prvý držiak na prilbu a budete mať časový prestoj pre schnutie, ktoré si popíšeme nižšie nezabudnite ten tenučký plastík pod ktorými boli káble na hlavnom držiaku komunikátora sätne prilepiť do uplen roviny tak ako bol napr. čiernym Mammutom. Je treba dbať na rovinnosť, takže nejako zatažiť, lebo naň budete spätne lepiť tú prvú odstrávenú tesniacu gumu tiež nap. tenúčkou vrstvou čierneho mamutu. Staré lepidlo/páska, ktoré tam bolo nemusí už tak dobre držať.

Vŕtanie diery
Dieru sme realizovali tak aby spodná časť držiaka na ktorej je nálepka bola v plnom rozsahu prilepená na ploche prilby, pterože C4ka sa nad slotom pre komunikárot začína lámať do vnútra do oblúka a tak sme nechceli posúvať držiak viac dozadu nad originál komunikátar ( aj ked by tam montáž bola realizovateľná ) Na obrázku je vidno stred diery, ktorý je na Magnitude na spodku južnej Ameriky:) a je rovno nad ľavám ukončením vybratia pre originál komunikátor SC1 od Schubertu ktorý sa montuje do slotu v prilbe. Prvú dierku robte maličkým vrtáčikom, aby ste neporušili štruktúru vlákien v prilbe, napr 2 mm, druhu vačším, napr 4-6 mm a posledná ide na priemer 8 mm aby sa cez dierku dal prestrčiť hlavne konektor JACK, ktorý je na slúchadlá. Ten sme museli jemnúčko orezať. Radšej jemne konektor, ako zvačšovať ešte dieru v prilbe. Druhý káblik z komunikátora je na mikrofón a je v hranatej podobe. Aby sa vošiel bez poškodenia, orezali sme jemne na nom rohy. V diere Vám osatnu malé časti vlákien, tie nijako nerežte, nevyberajte, nehajte ich tam, po montáži prvého držiaku sa diera zalepí. Alternatíva B je navŕtať menšiu dieru, ale potom musíte odrezať Jack a druhý konektor na mikrofón a všetko v prilbe spojiť spájkovaním. My sme dlhším fylozofoaním prišli na to že takýto rozmer diery je pre škrupinu prijateľný. V Magdeburgu by nás asi hnali no nech sa pozrú čo vytvorili tým ich originálnym komunikátorom s výčkami od presnedávky ktoré nazvali repro. 

Pred samotným nalepením držiaka komunikátora dôkladne očistite prilbu pribalenou alkoholovou handričkou, ktorá bola súčasťou interkomu. Su tam dve. Najprv použite jednu, zahodte ju a potom druhu. Fakt je potrebné dôkladné odmastenie. Nehajte pár minút na odparenie alkoholu a možete lepiť držiak, držiaku, lebo to je fakt základná časť na ktorú sa nasadí hlavný držiak Interkomu. Lepte len prvý držiak so samolepkou bez hlavného držiaka Interkomu, aby ste ho mohli palcami popritláčať na prilbe. Pri lepení budte trpezlivý a po osadený ho nekoľko minút pritláčajte a formujte. Amíci vymysleli špeciálnu samolepku, ktorá vytvrdne po 24 hodinách, takže si prilbu zoberte do spálne a prvu hodniku stále pritláčajte nálepku aby sa formovala a dobre držala. Kotrolujte počas celhého schnutia.

Po 24 hodinách

Po vytvrdnutí skontrolujte či nálepka dobre drží na prilbe, osadte držiak komunikátora a z vnútornej strany zalepte kábliky v diere pre daľšie posúvanie a možnosť poškodenia káblov. V našom prípade sme tam dali kúsok čierneho lepidla Mammut, ktoré dobré drží na vnútornej drsnej časti prilby. Lepidlo dobre pozatláčejte do priestoru diery a káblikov. Zasitíte tak aj zlepenie vlákien, ktoré vytŕčaju z diery. Zase sme nechali lepidlo vyschnúť 24 hodín. Farbu lepidla sme zvolili čiernu pre estetickosť z vonkajšej strany. Ak by Vás nietko presviedčal, že navŕtaním sa narušíla v danom mieste pevnosť, pozrite sa aké veľké dve diery sú na vrchu prilby pre vetranie. Vŕtajte výlučne ostrými vrtákmi a dieru 100% zalejte lepidlom. Ak máte stále na vŕanie negatívny názor/pohľad, nevŕtajte a týmto sôsobom Interkom nemontujte. Išlo o naše vlastné rozhodnutie kominikátor takto osadiť. Prilba je tak pevná, že jedna diera a ešte k tomu spätne zalepená aby sa netrusilo vlákno jej neublíži. Skôr si myslíme že imbusové šróby, ktoré dotiahnete na spodnej strane límca iných komunikátorov, môžu narušiť vnútornú štruktúru škrupiny a vzniknuť praskliny ak moc dotiahnete šróby. Ak ich ale nedotiahnete, hrozí uvolnenie komunikátora. K tejto téme sa viac dočítate v návode SENA do SCHUBERTH C3. Kruhová diera má úplne iný fizykálno mechanický vzťah na daľšie rozširovanie otvoru do jeho vnútorneho bodu. Teda je mechanicky pevná a nemenná, preto sme sa rozhodli prilbu prevŕtať. Ak by niekto oponoval že sa narušilo vlákno, tak to by museli byť prilby vyrábané tak nekvalitne že keby Vám spadla na zem, tiež by sa v mieste nárazu narušilo vlákno. Do tretice kto má stále problém s dierov, nemusí tento návod vôbec čítať. Sme presvedčený že k tejto téme vznikajú dva tábory. Ty čo nie su za dierju majú možnosť ťahať kábel popod límec, alebo využívať originál komunikátor SCHUBERTH CS1, na čo je prilba stvorená. My čo chceme CARDO v C4ke volíme tento návod. Ďakujeme za pochopenie a akceptáciu názorov. Viac sa k diere nebudeme vyjadrovať:)

Po 24 hodinách zaschnutia

Namontujte repro, mirkofón a upracte v prilbe kábliky do úchytov. Ak máte model C4 PRO je na Vás či tam staré repro ponecháte, alebo ho demontujete, V prípade demontáže vyberte celú kabeláž lebo je to jeden celok. Anténu a sloty ponechajte a zadeklujte. My sme staré repro schovali za držiak baterie a komunikátora vid foto a mikrofón sme dali na pôvodné miesto, veďla neho sme dali nový mikrofón komunikátora CARDO.

Osadenie repro
Reproduktory JBL z balenia majú dostatočný rozmer fi 40 mm na to aby vošli do predlisovaných originálnych polystyrenovyh lícnic. V príade že by ste potrebovali presne zameranie kde ich nalepiť tak po celom zmontovaní prilby ešte tesne pred montážou lícneho polstorvania si dajte prilbu na hlavu a prstom si nahmatajte asi ked máte ucho. Ak by Vás po celkovej montáži repro tlačilo, každý má hlavu inú, do polysterénu nerežte/nedlabte nožom. Môžete ho narušiť tak, že praskne. Dieru prehlbte systémom tepla. Ak priložíte k polystyrénu niečo tepelne nahriate začne degradovať, zmrštovať sa, ale struktúra buniek zostane pozliepaná spolu. Nožom sa naruší.
My sme do prilby namontovali dodatočne o triedu vyššie, v rámci trhu asi najlepšie repro pre moto prilby a tým sú repro CARDO 45 mm AUDIO SET. Tie sú hrubé xx mm a tu muselo prísť k úprave hlbky osadenia repráčikov. Výsledok je EXCELENTNÝ bezkonkurenčný zvuk.

3 - ZMONTOVANIE PRILBY

Zmontovanie prilby nebudeme opisovať ide o opačný proces ako demontáže. Možno by sme len doporučili pri osadzovaná hlavného hlavového polystyrénu urobiť si okolo vrchnej diery zvnútra prilby, kde budete zasúvať ten dlhý červený zaistovací kolík fixkou značky, aby ste videli kde asi približne ste v rámci polohy polystyrénu a pri presnom nasmerovaný diery použite na presvecovanie baterku. Tou si sviette zvnútra prilby a pozerajte polohu diery zvonku pri vrchnom vetráku. Potom už len trocha štasia na zasunutie a zacvaknutie červnej poistky hlavneho hlavového polystyrénu. Slnečnú clonu montujte ako poslednú s plexi. Montáž je jednoduchšia ako demontáž.

Prietelia držíme palce pri montáži Vašeho nového INTERKOMU CARDO PACKTALK BOLD a jeho následného využívania. Po montáži určite oceníte jeho kvalitu.

Veľa štastných kilometrov.

Žiadna položka

Prečo prilbu SCHUBERTH?

SCHUBERTH je v moto prilbách svetový líder. Model C4 PRO predbehol dobu a vyradil integrály z hry. Svet ovládaju už len vyklápačky.

C4 PRO je luxusný "GAUČ"

Ked si dáte SCHUBERT C4 PRO na hlavu, už ju nebudete chieť dať dole. Budete utekať okamžite sa chcieť v nej voziť a ukázať ju priateľom. Taká je dobrá.

SERVIS POŽIČOVŇA

V prípade servisu, alebo reklamácie Vám zadarmo zapožičiame nové zariadenie.
Čo viac si môžete priať?